Slöjdtips för barn och unga

Slöjdtips för barn och unga Foto: Upplandsmuseet

Bli slöjdhandledare

Vi hemslöjdskonsulenter erbjuder Slöjdhandledarutbildning i slöjd. Utbildningen riktar sig till dig som dig som vill jobba som kursledare eller handledare med slöjd som tema. Det är en slöjdpedagogisk utbildning som ger bra konkreta tips och råd för dig som jobbar med barn, ungdomar och vuxna.

Nästa utbildning planeras till hösten 2022

Hör gärna av dig till oss om du vill utbilda dig till handledare/kursledare för att jobba med både barn och vuxna.

Kontakta oss via epost

Sommarkurs i slöjd för dig som är mellan 13-20 år!

För andra året öppnar vi upp möjligheten att söka till roliga kulturaktiviteter för unga på Wiks folkhögskola.

Under vecka 25 och 26 har ni möjligheten att delta. Se mera information genom att klicka på denna länk till pdf.

Sista ansökan 14 april.

Slöjd för barn och unga

Det finns ett flertal föreningar som arrangerar slöjd för barn och unga i i Uppsala. Se länkarna i högerspalten för att komma direkt till arrangörerna.

Slöjdtips till unga via digitala media

Under denna rubrik tipsar vi om slöjd som riktar sig till barn eller ungdom. Här kan du som vuxen hitta roliga slöjd att göra tillsammans med barn, barnbarn, grupper, klasser, etc.

Filmer med instruktioner

Slöjdlektion (massor av spännande textilslöjd).

Unga fakta (mänger av kul slöjd, pyssel, tips och idéer).